رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
باغ آلبالو
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 51 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 51 رای
باغ آلبالو نمایشنامه روسی، آخرین اثر آنتوان چخوف است که در سال ۱۹۰۳ نوشته شده و در سال ۱۹۰۴ برای اولین بار در تآتر هنر مسکو به کارگردانی کنستانتین استانیسلاوسکی روی صحنه رفته‌است. چخوف این نمایشنامه را یک اثر کمدی می‌داند که عناصر فارس در آن وجود دارد در حالیکه استانیسلاوسکی این نمایش را به عنوان یک اثر تراژدی کارگردانی می‌کند.
باغ آلبالو داستان زندگی زنی اشرافی به نام رانوسکی است. باغ آلبالوی بزرگی از طرف اجدادش به او ارث رسیده است. از آنجایی که تنها سرمایه باقی‌مانده خانواده رانوسکی همین باغ است، باغ آلبالو نیز به زودی در ازای بدهی‌هایشان توسط بانک فروخته خواهد شد. اما خانم رانوسکی هیچگونه تلاشی برای حفظ باغ خود نمی‌کند اگرچه که آن را یادگار خانوادگی و تداعی‌ کننده خاطرات کودکی‌اش می‌داند. رانوسکی و برادرش باغ را نشانه هویت خود می‌دانند اما در عین حال در برابر از دست دادن آن خنثی و منتظر تقدیر هستند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/06/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی باغ آلبالو

تعداد دیدگاه‌ها:
3
 اکثریت عظیم روشنفکرانی که می‌شناسم در جست ‌و ‌جوی چیزی نیستند و هیچ کاری نمیکنند و به درد کاری نمیخورند. همه‌ شان بد تحصیل کرده ‌اند، به طور جدی مطالعه نمیکنند، درباره علوم فقط پرحرفی میکنند، از هنر هم کم سر در می ‌آورند.
همه ‌شان خودشان را میگیرند و با قیافه جدی، گنده ‌گویی و فلسفه ‌بافی میکنند؛ حال آنکه پیش چشمشان کارگرها غذا ندارند و چهل نفری در یک اتاق نامناسب میخوابند، توی ساس و تعفن و گند و رطوبت و ناپاکی اخلاقی ‌می لولند.
پر واضح است که همه حرف ‌های قشنگ ‌مان فقط برای آن است که سر خودمان و دیگران شیره بمالیم!
باغ آلبالو
آنتوان چخوف
اگر برای بعضی از دردها درمان های متعدد و زیاد تجویز کنند این علامت آن است که درد بی درمان است.
من فکرها می کنم.
مغز خودم را داغون می کنم،
هزار تدبیر به خاطرم می رسد،
واقعاً هزارها !
اما اساساً معنی همهٔ اینها آنست که یک راه حل هم به نظرم نمی رسد.
:-)
با تشکر از دوست گرامیramin12345
این نمایشنامه را قبلا هم دانلود کرده بودم و بدلیل ویروسی بودن کامپیوتر از دستش دادم!
خوشحالم که دوباره دانلودش کردم خیلی معروفه
باغ آلبالو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک